Пояснення стосовно результатів аудиту в Національному інституті раку

 25 жовтня 2019 року на офіційному сайті МОЗ України було опубліковано результати внутрішнього аудиту, який проведено відповідно до доручення в.о. Міністра охорони здоров’я України М. Загрійчука у період з 23.09.2019р. до 01.10.2019р. у Національному інституті раку. За його результатами, випадків недотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель, проведених Інститутом, аудиторами не виявлено.

Жодних корупційних схем чи правопорушень під час здійснення публічних закупівель за кошти державного бюджету в Інституті раку не виявлено.

В процесі аудиту виявлено недоліки, що стосуються формування заявок для закупівлі лікарських засобів та медичних виробів. Зокрема, відсутність регламентованого порядку формування потреби для закупівлі лікарських засобів та медичних виробів, належної комунікації між головним лікарем та завідувачами відділень.

 На сайті МОЗ зазначено, що в Інституті виявлено необгрунтовано великі залишки препарату Метотрексат Тева (доросла онкологія), більше 4 тис. упаковок, при тому, що середньорічне використання становить близько 800 флаконів.

Відповідаємо:  У березні 2019 року директором було надіслано лист до Міністерства охорони здоров’я України, у якому зазначено, що річний обсяг 100% потреби  препарату «Метотрексат» (50 мг) складає не більше 800 флаконів. А вже 12 квітня 2019 року, коли Колесник О.О. була на лікарняному, до МОЗ України було спрямовано нову заявку, в якій було зазначено, що річний обсяг 100% потреби препарату «Метотрексат» (50 мг) для Національного інституту раку на 2019 рік становить 5 190 одиниць. Дану заявку було підготовлено та погоджено головним лікарем Національного інституту раку Безносенком А.П.

Оскільки формування заявок на придбання чи отримання медичних препаратів здійснюється з урахуванням кількості використання препаратів за минулий рік, а згідно з бухгалтерським обліком, у 2018 році було використано всього 545 флаконів препарату «Метотрексат» (50 мг)», то, враховуючи вищезазначене, у діях Безносенка А.П. вбачаються ознаки службової недбалості.  На даний час такі дії головного лікаря є предметом досудового розслідування у кримінальному провадженні, фігурантом якого він є, адже відповідно до своєї посадової інструкції головний лікар відповідає за подачу заявок.

До сьогодні формування заявок Інституту раку відбувалось в «паперовому» режимі, що передбачало письмову подачу потреби завідувача відділення до відповідних комісій, які формували її доцільність та необхідну кількість до придбання. В подальшому ці комісії (по ліках,  медхарчуванню і т.п.) відправляли протоколи для обробки тендерним комітетом. Після закупівлі медичні препрати та розхідні матеріали постачаються на аптечний склад НІР. Профільні відділення в паперовому вигляді замовляють дані медикаменти або прилади, проводять відповідне списання в журналах обіку, первинній медичній документації та інших відповідних документах перед призначенням хворим.

 Великий обсяг паперової роботи іноді призводить до певних «технічних» затримок із замовленням або несвоєчасного постачання медичних препаратів та  приладів. Відповідно адміністрацією НІР розроблено план введення системи автоматизації обігу медичних препаратів та розхідних матеріалів, що є частиною проекту автоматизаціі та комп’ютеризаціі установи. Впровадження такого проекту дасть змогу уникнути зайвої паперової роботи, що дозволить підвищити ефективність використання часу та ввести автоматичний контроль якості, зменшити корупційні ризики. Запровадження електронного обігу паперів та обліку медикаментів чи розхідних матеріалів дозволить повністю уникнути можливої корупційної складової в процесі обігу медикаментів шляхом публічності та прозорості інформації.

Також аудитори МОЗ виявили, що в Інституті раку дороге обладнання не використовується для лікування пацієнтів, а стоїть на складі. Зокрема, не введено в експлуатацію лінійний медичний прискорювач Varian Clinac iX, закупленний ще у 2012 році.

Відповідаємо:  Обладнання, а саме лінійний прискорювач, було закуплено у 2012 році попередньою адміністрацією Національного інституту раку без можливості встановлення (відсутність бункера). Тому високоточне обладнання, яке дуже необхідне Інституту для боротьби з онкологічними захворюваннями, наразі перебуває на складах Міністерства оборони на відповідальному зберіганні.

Для реалізації даного проекту нам потрібні кошти, аби побудувати спеціальний бункер з радіологічним захистом. У 2016-2017 роках Інститутом раку було розроблено інвестиційний проект, який затверджений Кабінетом Міністрів України. В рамках проекту Інститутом розпочаті проектні роботи в 2018 році. Однак МОЗ забрав функції замовника в Інституту раку і передав  їх новоствореному підприємству під назвою «Державний будівельний центр МОЗ України». Інститут, у свою чергу, передав йому всю необхідну документацію. Державний будівельний центр не реалізував проект, при тому, що попереднім керівництвом МОЗ цьому підприємству було виділено кошти. Нам невідомо, що сталося з грошима, які були призначені для потреб Інституту раку, але те, що за довгий період часу проект не зрушив з мертвої точки – це залишається фактом.

Ми сподіваємось, що нарешті з новим складом МОЗ цей проект буде реалізований, і люди почнуть отримувати якісну медичну допомогу.

Серед недоліків аудитори МОЗ зафіксували нестачу комп’ютерної техніки на складі у кількості 149 одиниць на загальну суму близько 700 тисяч гривень. Техніка була придбана Інститутом у 2017 році  з метою реалізації проекту «Запровадження медичної інформатизаційної системи в Національному інституті раку».

Відповідаємо:    Зазначена в аудиторському звіті комп’ютерна техніка у кількості 149 одиниць насправді є в наявності, видана працівникам Інституту і знаходиться на робочих місцях лікарів. Однак проблема полягає в тому, що під час видачі цієї техніки окремими працівниками НІР облікові документи були оформлені неналежним чином, що призвело до розбіжностей  між складським та бухгалтерським обліком. Даний недолік вже усувається, всі необхідні документи приводяться у відповідність.

За результатами аудиторської перевірки в Національному інституті раку проводиться внутрішнє службове розслідування з метою притягнення винних осіб до відповідальності, а також усунення зазначених в аудиторському звіті недоліків.

Читайте также: